Webwinkels misleiden met nepaanbiedingen

  • Doortje Briedé

    Veel aanbiedingen van speelgoed in online winkels zijn nep COEN NIJ BIJVANK

    .

    Webwinkels misleiden Sinterklaas en andere consumenten met kortingen op speelgoed die helemaal geen kortingen zijn. Zo is bij bol.com bijna 73 procent van de aanbiedingen op speelgoed nep, meldt de Consumentenbond. 

    Speelgoedartikelen worden vaak voor prijzen aangeboden die gepresenteerd worden als kortingen, maar die in werkelijkheid niet zijn afgeprijsd. Er is simpelweg een hogere ‘van-prijs’ bijgezet.

    Lees verder op nos.nl

    Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

    .

    Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat verstandige Sinterklazen niet blind vertrouwen op aanbiedingen van online winkels. Alle onderzochte speelgoedverkopers zetten er geregeld een verzonnen van-prijs bij, of blijven wekenlang oude van-prijzen hanteren, zodat het lijkt alsof je een flinke korting krijgt. Vooral Bol.com en Wehkamp.nl hebben hier een handje van.

    Lees verder en steun de campagne op consumentenbond.nl

    Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

    Slimme Sint kan ruim 30 procent besparen

    Sinterklaas kan dit jaar ruim 30 procent besparen op zijn uitgaven door prijzen van cadeaus te vergelijken in verschillende webwinkels.

    Dit jaar liggen de speelgoedprijzen van webshops onder een vergrootglas, doordat de Consumentenbond speelgoedwinkels beticht van nepaanbiedingen.

    De prijzen die webshops hanteren voor Sinterklaascadeaus lopen sterk uiteen, zo blijkt uit onderzoek van online winkelcentrum Beslist.nl.

    Lees verder op telegraaf.nl

    Doortje Briedé-Bultman