Belgische webshops kunnen qua dienstverlening concurreren met de internationale webwinkels, al zijn er nog wel punten voor verbetering vatbaar. De terugbetaling van retourzendingen is zo'n pijnpunt, zo blijkt.
Gemiddeld duurde het 21 dagen voor de webshops het aankoopbedrag terugbetaald hadden. “Daar zit een grote variatie op: bij één webshop kregen we het geld diezelfde dag nog terug, bij een andere moesten we tot twaalf weken wachten”, zegt Tom Dupont, medebedenker van de Dag van de Webshop.
“Hoewel dat wettelijk niet verplicht is, betaalde bijna de helft van de webshops ook de retourkosten terug. Al deden tien van de vijftig onderzochte webshops moeilijk over de terugbetaling: dat gebeurde pas na ettelijke mails en telefoontjes. Eén van die tien bood ons dan wel ter compensatie een kortingscode aan voor bij een volgende aankoop”, aldus Dupont in Het Nieuwsblad.
Lees verder op retaildetail.be