In 2010 startte Lieselot Wellens de online stoffenshop Bambiblauw. Vier jaar later is de webshop uitgegroeid tot een project waar drie mensen aan meewerken. Maar een webwinkel is nooit af, en Lieselot zoekt steeds naar nieuwe producten.

Bambiblauw is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby, geeft zaakvoerder Lieselot Wellens toe. “Ik werk als vroedvrouw in het UZ Leuven en ik zocht naar iets wat ik erbij kon doen. Er waren toen nauwelijks webshops waar je stoffen kon bestellen, en ik dacht dat zoiets wel eens een gat in de markt kon zijn. Bambiblauw startte in elk geval op een prima moment, net aan het begin van de do-it-yourself-trend.”

De keuze voor een webshop lag volgens Lieselot Wellens voor de hand. “Ik wou mijn job als vroedvrouw niet opgeven – ik doe dat doodgraag. Met een fysieke winkel moet je de hele dag bezig zijn, terwijl ik voor de webshop in het begin elke dag een uurtje nodig had.”

Bambiblauw is heel snel gegroeid en telt intussen drie medewerkers. Stoffen zijn nochtans een lastig product om online te verkopen, vertelt Lieselot Wellens. “Stof is moeilijk in woorden te beschrijven, en ook een afbeelding vertelt niet alles over de kwaliteit en het karakter van de stof. Mensen willen stof kunnen aanraken en voelen. Daarom nemen wij vaak deel aan beurzen en marktjes.”

Lees verder op standaard.be

Doortje Briedé-Bultman