Melt Ice Pops lanceert webshop

  • Doortje Briedé

    Het Amsterdamse Melt Ice Pops lanceert meltme.com, een online winkel waar consumenten op maat gemaakt waterijs kunnen bestellen. VMT sprak het bedrijf over de offline verkoop en eventuele toekomstplannen.

    Door het naar eigen zeggen unieke productieproces, waarbij gebruik wordt gemaakt van een 3D-printer, is Melt Ice Pops in staat waterijs in allerlei vormen en oplages te produceren. “Mass costumization”, noemt het bedrijf dat.

    Bestellingen die via de webshop binnenkomen, worden gekoeld met droogijs, zodat ze bevroren blijven gedurende transport naar de consument.

    Lees verder op vmt.nl

    Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

    Ontwerp je eigen waterijsje: deze webshop maakt 'm met de 3D-printer

    Uitgekeken op het raketje? Bij webshop Melt maak je met behulp van een 3d-printer waterijsjes in alle vormen die je kan bedenken.

    De nieuwe webwinkel Melt ice pops maakt waterijsjes met de 3D printer, zodat je online je eigen unieke ontwerp in ijs kunt omzetten. Het hoofd van je vriendin om aan te likken? Het kan allemaal.

    De waterijsjesmaker heeft inmiddels al een flinke ‘icefolio’ waarin Space Invaders, TedX, Tony Chocolonely en het Amsterdammertje voorkomen. Er was al een Beatrix om aan te likken en club Trouw werd met het logo op een stokje de eerste club ter wereld met zijn eigen waterijsje.

    Lees verder op bright.nl

    Tijdens de Uitmarkt komend weekend delen medewerkers van het Van Gogh Museum ook speciale ijsjes gemaakt door Melt uit: Munch-ijsjes, of I-Screams. In de vorm van Munch' beroemde schilderij De Schreeuw.

    Doortje Briedé-Bultman