Veertien dagen is de webshop van Mexx nu uit de lucht. Het van oorsprong Nederlandse modemerk denkt het wel een jaartje zonder te redden. Beter niets dan een slechte webshop, is hun visie. Niet iedereen begreep de beslissing van het modemerk om pas in 2015 een nieuwe virtuele winkel te openen. ‘Laatste stuiptrekkingen van Mexx’ en: ‘Bizar, probeer in 2015 maar weer eens je klanten en SEO-waarde terug te krijgen’, luidden de reacties op Twitter. Is het onmogelijk om in deze tijd een merk te hebben zonder internet winkel?

“We komen liever over een tijdje terug met een platform waar het geweldig is om te winkelen, dan dat consumenten naar een webshop blijven gaan waar we allesbehalve trots op zijn. En uiteindelijk zijn we een modemerk, we maken kleding. We zijn een private equity bedrijf dus we doen geen uitspraken over de omzet, maar e-commerce is geen groot deel van ons bedrijf,” zo verduidelijkte Julia Hansen, chief creative officer bij het modemerk de beslissing van Mexx eind vorige maand.

Lees verder: http://www.fashionunited.nl/Nieuws/Leads/'Een_webshop_is_niet_noodzakelijk'_2014031443805/