De belangrijkste veranderingen terzake E-commerce zijn:

Inzicht verschaffen in kostenstructuur

De webshop moet duidelijk het onderscheid tussen de prijs van het product (of dienst) en bijkomende verzendkosten aangeven. Ook andere kosten en het totaalbedrag moeten duidelijk aangegeven zijn. Worden aan de koper kosten in rekening gebracht voor een bepaalde betaalmethode, dan dient de koper voor het gebruik van de betaalmethode geïnformeerd te worden over de hoogte van de betaalkosten. De verkoper mag alleen die betaalkosten aan de koper in rekening brengen die hij zelf moet maken.

Verruiming van bedenktermijn

De consument heeft nu reeds een online aankoop van veel producten (en diensten) een bedenktermijn. Dit zogenaamde herroepingsrecht wordt verruimd van 7 naar 14 werkdagen. Een webwinkel wordt nu ook verplicht om voor dit herroepingsrecht een officieel modelformulier aan te bieden op zijn website. Dat modelformulier kan de koper gebruiken om het product te retourneren als hij gebruik maakt van zijn herroepingsrecht.

Lees verder: http://www.dichtbij.nl/maastricht/ondernemersnieuws/artikel/3341710/let-op-nieuwe-regels-voor-webshops-per-juni-2014.aspx