In de maand december hebben internetwinkels zo'n 500.000 bestellingen te laat bezorgd. De grootste problemen deden zich voor tijdens de kerstdagen. Bijna een op de tien klanten meldde aan marktonderzoeker Q&A dat de cadeaus pas na Kerstmis werden ontvangen.
Q&A ondervroeg 3000 consumenten. Zo'n 9 procent meldde problemen met Kerstmis, in 2012 was dat 7 procent. Met Sinterklaas deden de webwinkels het dit keer juist beter. Zo'n 4 procent van de bestellingen kwam te laat, in 2012 was dat nog bijna 6,5 procent.
“In totaal gaat het - Sinterklaas en kerst samen - om ruim 500.000 bestellingen die door schuld van webwinkels niet op tijd bij de consument terecht zijn gekomen. En nog eens ruim 200.000 pakketjes arriveerden te laat door schuld van de klant zelf, doordat hij te laat bestelde”, aldus Frank Quix van Q&A.
Lees verder: http://nos.nl/artikel/595613-webshop-kan-kerstdrukte-niet-aan.html