De Nederlandse startup Senanga lanceert een shoplet: een widget waarmee websites eenvoudig toegang kunnen geven tot webshops, zonder dat ze hun bezoekers kwijtraken aan Bol.com of McGregor. Dat kan zowel voor grote uitgevers als bloggers interessant zijn.
Vanuit Groningen gaan Rutger van Zuidam (ex-Paylogic), Nikolaj van Veen en Michiel Pouw vandaag live met de shoppingwidgets van Senanga. Ze hebben sinds eind vorig jaar gesleuteld aan de mini-etalages, die al draaien op (kleinere) blogs als Anneliesje.nl, Intogadgets.nl en Followfashion.nl. De bloggers schrijven over mode, gadgets en hebbedingen. Via Senanga vinken ze de relevante producten daarbij aan uit de productendatabase van Bol.com, maar ook Amazon.co.uk , woonwarenhuis Fooss.nl en McGregor. Hun bezoekers kunnen meteen de artikelen kopen, waarbij de e-commercepartijen de orders afhandelen en de betalingen innen. In ruil ontvangen de bloggers - en straks grotere uitgevers - de bekende affiliatevergoeding.
Lees verder: http://www.sprout.nl/302/79350/seo-enzo/nieuw-de-micro-webshop.html