KBC ging de voorbije maanden op zoek naar het ‘gat in de markt’. Eén van de winnaars is Sofie Dekeyser uit Ravels-Eel. Via haar webshop Hof van Eel wil ze een breed gamma Kempense streekproducten aanbieden.
Klanten kunnen de streekproducten ophalen in één van de afhaalpunten. “Die zullen verspreid liggen in de regio, meestal bij één van de producenten”, zegt Sofie. “Zelf ga ik de baan op om alle producten op te halen bij de boeren en andere producenten. Het boerderijtje waar ik woon, wordt uitgebreid met een grote opslagruimte en een koelinstallatie, zodat ik ook de verse kazen, vlees en andere verse producten thuis kan bewaren.”
Via de website van Hof Van Eel kunnen klanten sinds 2011 bloemen, een ontbijt of een lunch aan huis bestellen. “Voor de ontbijten en lunches maak ik zelf confituur en gebruik ik zoveel mogelijk streekproducten, waarvan in de Kempen een breed gamma te vinden is. Maar omdat de verkoop vaak enkel aan de eigen boerderij gebeurt, moeten consumenten heel de regio doorkruisen om die streekproducten te verzamelen.”