Sommige mensen ontlopen de zweterige kleedkamers en volle kledingzaken liever door online hun kleren aan te schaffen. In Leuven zijn er een aantal vrouwen die zelf een online winkeltje openden.
In de Verenigde Staten doen ze het al veel langer en ook onze noorderburen zijn al volop aan het online winkelen. De trend is overgewaaid naar België. Meer en meer mensen starten hun eigen webshop. Moeder en dochter Mariette Creemers en Patricia Goijens startten in augustus 2010 met Lily and the Lady, een online boetiek. “Mijn mama pendelde elke dag en was dat grondig beu. Ze had al een tijdje de droom om een eigen zaak op te starten. Omdat ik al ervaring had met een blog en verschillende websites, ontstond al snel het idee van een webshop waarmee we mijn moeders ondernemersdroom konden combineren met mijn internetkunsten,” vertelt Goijens.
Kaat Ramboer startte twee jaar geleden ook haar eigen webshop Me & Maria. “Ik kocht zelf vaak kleren van Amerikaanse webshops maar de levertijd was erg lang. Dus ben ik op het idee gekomen om zelf naar Amerika te reizen en daar een unieke collectie samen te stellen die ik dan op mijn webshop kan verkopen,” legt Ramboer uit. “Ik ben nu sinds januari volledig zelfstandige, voordien deed ik dit in bijberoep.”