Ik ben er al dikwijls gepasseerd en was best wel nieuwsgierig, maar je weet hoe dat gaat, gehaast, de winkel is dicht als je passeert,… Mieke Van Steenkiste maakte het me gemakkelijk en nodigde me uit. Geen excuses meer.

Ze studeerde modetechnologie aan de Hogeschool Gent. De winkel aan de Begijnengracht zal in oktober twee jaar bestaan, daarvoor was er al de webshop en homesales. Waarom die wens van een “echte winkel?” “Ik verkoop kleren, online is dat toch nog steeds wat moeilijk. Mensen voelen graag eens de stof of passen graag het kledingstuk. Dat zegt toch zoveel meer dan een foto. Ik merkte het wel toen we homesales deden dat er vraag naar was. Sinds ik deze locatie heb gevonden, kunnen de mensen hier komen kijken en passen. Het ligt nog voldoende in het centrum maar het is niet meteen een winkelstraat, dus je merkt wel dat de mensen bewust naar hier komen. De webshop is er nog steeds (we verkopen er ook handgemaakte oorbellen, kettingen en andere accessoires), we zitten ook facebook en we hebben een nieuwsbrief.”

Lees verder