Online shoppen is al langer niet meer enkel het aanklikken van producten op een website. Het is tegenwoordig bijvoorbeeld ook mogelijk om door middel van audio-tags producten die op tv verschijnen op je mobiel te zien en gelijk aan te schaffen. Wanneer gaan we nu echt shoppen via de tv, een etalage of een advertentie in een tijdschrift?

Al jaren zijn retailers en marketingbedrijven bezig om die volgende revolutie in ecommerce te ontketenen. Waar kopen op afstand begon als iets wat men via de telefoon, fax of het invullen van een bestelbon uit een catalogus deed, daar groeide het langzaam uit tot shoppen vanachter de computer. Maar toen de smartphone en iets later de tablet haar intrede deden, werd shoppen onderweg opeens ook mogelijk. Wat wordt nu de volgende stap?

Het ‘shop waar en wanneer je maar wilt’-principe wordt nog verder doorgezet. Shoppen vanaf een mobiel apparaat is gemakkelijk, maar het gebeurt nog steeds vanuit een app of browser, wat soms gepriegel met invullen van klantgegevens oplevert. En een consument kan shoppen wanneer hij maar wilt, maar dit is blijkbaar ook nog niet alles.

Lees verder op webwinkelweblog.nl

Doortje Briedé-Bultman