Stichting In de IJsseldelta lanceert in oktober een website. De ruim veertig ondernemers die binnen de stichting samenwerken, presenteren via deze website hun streekproducten, toeristische accommodaties en recreatieve voorzieningen. “Graag nodigen we meer streekgebonden ondernemers uit deel te nemen aan deze kansrijke website”, zet bestuurslid Cor Pierik de toegangspoort open.

Onderdeel van de website is een uitgebreide webshop, waarin de nu nog twaalf ondernemers hun groente, vlees, zuivel en dergelijke op een laagdrempelige manier aanbieden. “Kenmerkend is dat al deze streekproducten duurzaam geproduceerd zijn”, benoemt Pierik één van de voorwaarden voor ondernemers die ook aan willen haken.

“Bovendien ken je als consument de herkomst van het product. Je kunt bijvoorbeeld zo bij de boer langs gaan om te vragen hoe de koe geleefd heeft. Die transparantie – anders gezegd, mensen op je erf – moet je als ondernemer wel zien zitten.” Streekproducten via de webshop besteld, worden straks binnen achtenveertig uur door een lokale distributeur bezorgd met één van de twee auto’s voorzien van het logo (H)eerlijk IJsseldelta. Een goed gekozen merk om optimaal in te spelen op de toenemende behoefte om te weten wat je eet.

Lees verder op genemuidenactueel.nl

Doortje Briedé-Bultman